Фахівцю

.....................................................................................................................

"Бібліотечна планета" – науково-виробничий журнал, адресований бібліотечним фахівцям, науковцям, викладачам, аспірантам, студентам закладів вищої освіти, що займаються підготовкою бібліотечних та інформаційних працівників.

Електронний архів усіх номерів журналу представлено в електронній бібліотеці «Культура України» (1998–2020 рр.), на сайті «Бібліотечному фахівцю» (2005–2016 рр.) і в базі даних «Наукова періодика України» (2005–2012 рр.).

.....................................................................................................................

Портфоліо бібліотекаря Хавер Інни Миколаївни


Атестація бібліотечних працівників  2023 року. 

Це процедура оцінки професійного рівня працівників кваліфікаційним вимогам  і посадовим обов’язкам, проведення оцінки їх професійного рівня.

Шляхом атестації здійснюється підтвердження кваліфікації працівників – визначення відповідності професійних знань, умінь і навичок працівників установленим законодавством вимогам і посадовим обов’язкам.

Портфоліо завідувачки бібліотеки Куліш Наталії Анатоліївни.

Портфоліо  бібліотекаря Дзюби Людмили Миколаївни.









 














    



,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


ПОСЛУГИ БІБЛІОТЕКИ


 Індексування документів 

Індексування документів (УДК, авторський знак, список літератури) 

Викладачі та студенти коледжу можуть отримати індекси Універсальної десяткової класифікації (УДК),  та авторський знак до своїх методичних напрацювань, тез статей,  курсових та дипломних робіт. 
Звертатися до бібліотекарів.

Прийом замовлень на індексування публікацій за УДК, перевірка списків використаної літератури  здійснюється  зручним для користувачів способом, щодня з 9:00 до 17:00.

 

 Інтернет

Для студентів, викладачів та співробітників коледжу в інформаційному центрі  надають можливість безкоштовного доступу до мережі Інтернет, електронних каталогів та картотек бібліотек, повних текстів документів, наявних в локальній мережі бібліотеки, інформаційних ресурсів, доступних в локальній мережі .

.................................................................................................



ІНФОРМАЦІЯ ТА ДОКУМЕНТАЦІЯ.  ВИДАННЯ.

 ОСНОВНІ ВИДАННЯ


Витяг із ДСТУ
ДСТУ 3017:2015 






Загальні положення та правила складання
ДСТУ 8302:2015 





БІБЛІОГРАФІЧНИЙ ЗАПИС. БІБЛІОГРАФІЧНИЙ ОПИС.

Загальні вимоги та правила складання
ДСТУ ГОСТ 7.1:2006





БІБЛІОГРАФІЧНИЙ ОПИС. СКОРОЧЕННЯ СЛІВ І СЛОВОСПОЛУЧЕНЬ УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ

Загальні вимоги та правила
(ISO 4:1984, NEQ; ISO 1086:1991, NEQ; ISO 832:1994, NEQ)
ДСТУ 3582:2013 





ВИДАННЯ ЕЛЕКТРОННІ

Основні види та вихідні відомості
                       ДСТУ 7157:2010 ДСТУ 4861:2007  





БІБЛІОГРАФІЧНИЙ ОПИС. СКОРОЧЕННЯ СЛІВ І СЛОВОСПОЛУЧЕНЬ УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ

Загальні вимоги та правила
(ISO 4:1984, NEQ; ISO 1086:1991, NEQ; ISO 832:1994, NEQ)
ДСТУ 3582:2013 





СИСТЕМА КАТАЛОГІВ І КАРТОТЕК БІБЛІОТЕКИ







Зорієнтуватися в бібліотечному фонді читачеві допоможе система каталогів і картотек, яка є своєрідним путівником по фондах книгозбірні.
Кожен каталог має своє цільове призначення, що дозволяє проводити пошук необхідної інформації відповідно до запитів читачів. Бібліотечні каталоги і картотеки доповнюють один одного, розкривають склад та зміст бібліотечного фонду в різних аспектах.
Каталоги і картотеки містять каталожні картки на які занесені основні дані про кожний наявний документ в бібліотеці. 
Каталоги і картотеки бібліотеки розрізняються за видами відображених документів, призначенням, охопленням фонду, способом групування та формою представлення інформації.

До складу каталогів бібліотеки входять:

Каталоги традиційні








Алфавітні і систематичні карткові каталоги відображають фонд бібліотеки за різними ознаками: структурою, цільовим призначенням, обсягом фонду, видами документів, що в них відображені.

Каталоги, як інформаційно-пошукова система, виконують знаково-комунікативну, інформаційно-пошукову та педагогічну функції.

Каталоги та картотеки знаходяться в читальній залі  бібліотеки.

Залежно від способу групування бібліографічних записів каталоги бібліотеки розділяються на два види: алфавітний і систематичний.

В алфавітному каталозі картки розставлені в алфавіті прізвищ авторів, колективних авторів або заголовків книг незалежно від їх змісту. За допомогою алфавітних каталогів можна дізнатися, чи є в бібліотеці певний документ та які твори певного автора є в її фонді. Алфавітні каталоги бувають читацькі та службові.

Систематичний каталог розкриває зміст бібліотечного фонду та інформує про те, які видання з тієї чи іншої галузі знання, с того чи іншого питання є в бібліотеці. 

Перелік основних картотек бібліотеки:

  1. Систематична картотека статей (СКС) з періодики;
  2.  Картотека "Основи педагогічної майстерності";
  3. Картотека контрольних талонів (службова).

Про затвердження Положення про електронний підручник

П р о е к т

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ 
2018 №

Про затвердження Положення
про електронний підручник

Відповідно до Закону України «Про освіту», підпунктів 5, 68 пункту 4 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 р. № 630,та з метою забезпечення доступності, якості та широкого асортименту електронних підручників, збільшення кількості їх користувачів і виробників, а також забезпечення конкуренції на рику електроннихпідручників,

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Положення про електронний підручник, що додається.
2. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Кононенко Ю. Г.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України у встановленому законодавством порядку.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на_____________ ____________________________.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Міністр                                                            Л. М. Гриневич



ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки України
___________ 2018 р. № ___ 
Положення про електронний підручник

І. Загальні положення
1.1 Це Положення визначає загальні вимоги до електронного підручника (надалі – е-підручник).
1.2 Це Положення розроблено відповідно до законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Про вищу освіту», «Про позашкільну освіту», «Про авторське право і суміжні права».
1.3 У цьому Положенні терміни вживаються у такому значенні:
виробник е-підручника - суб’єкт підприємницької діяльності, який володіє відповідними майновими авторськими правами щодо е-підручника, забезпечує його розробку і технічну підтримку функціонування;
електронний підручник (посібник) - електронне навчальне видання із систематизованим викладом навчального матеріалу, що відповідає освітній програмі, містить цифрові об’єкти різних форматів та забезпечує інтерактивну взаємодію.
користувачі е-підручника - учасники освітнього процесу;
модуль (тематичний блок в електронному підручнику) - частина навчального матеріалу, щоможе бути відтворена у вигляді тексту, відеоматеріалів, аудіоматеріалів, зображень, інтерактивних елементів або їх комбінації.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в законах України «Про освіту», «Про авторські та суміжні права» інших нормативно-правових актах.
1.4. Е-підручник може бути оформлений у вигляді самостійного програмного забезпечення (комп’ютерної програми), або файлу, що відтворюється за допомогою однієї комп’ютерної програми.
У випадку оформлення е-підручника у вигляді файлу, що відтворюється за допомогою програмного забезпечення, таке програмне забезпечення не повинне вимагати додаткової оплати.
1.5. Е-підручник повинен відповідати вимогам до змісту, організації матеріалу та мови, зручності використання, технічним та функціональним вимогам, вимогам щодо відповідності законодавству, а такожвимогам до вихідних даних, зазначеним у розділі ІІ цього Положення. 
Технічні та функціональні вимоги, наведені у пункті 2.4. розділу ІІ цього Положення поширюються на е-підручники, оформлені у вигляді самостійного програмного забезпечення, а також на програмне забезпечення, за допомогою якого відтворюються е-підручники, оформлені у вигляді файлів.
1.6. Е-підручник не повинен містити рекламу, а також посилання або безпосередній доступ (платний чи безоплатний) до матеріалів, які не є складовою даного е-підручника.
1.7. Передбачені в цьому Положенні вимоги до е-підручника є вичерпними критеріями для проведення експертизи та надання грифа«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України», упорядку, що встановлюється Міністерством освіти і науки України (далі – МОН).
1.8. Введення в дію нових та зміна діючих вимог до е-підручника, передбачених цим Положенням, здійснюється не раніше, ніж через шість місяців з моменту їх оприлюднення.
1.9. Перелікелектронних підручників, які отримали гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України», оприлюднюється на офіційному веб-сайті МОН,веб-сайті Державної наукової установи«Інститут модернізації змісту освіти» (далі-ІМЗО), а також на спеціальному інформаційному ресурсі в мережі Інтернет.
Виробники повинні повідомляти про зазначені зміни ІМЗО та змінювати на титульному екрані номер версії на наступний (наприклад, 1.1 на 1.2).

ІІ. Вимоги до е-підручника
2.1.1. Зміст е-підручника повинен відповідати типовій освітній програмі або навчальній програмі, затвердженій МОН.
2.1.2. Зміст е-підручника повинен відповідати сучасним науковим уявленням та забезпечувати повноту розкриття основних наукових положень, використання загальноприйнятої наукової термінології, актуальних відомостей та даних, що відповідають дійсності.
2.1.3 Система завдань, поданих у е-підручнику повинна мати компетентнісний характер та бути дидактично доцільною.
2.1.4 Е-підручник повинен забезпечувати диференційований підхід до навчання, індивідуалізацію освітнього процесу, в тому числі: містити завдання для самооцінювання, групової роботи, відкриті запитання, дослідницькі, пізнавальні, творчі завдання, завданнядля самостійної роботи.
2.1.5.,Відповідно до Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні»в е-підручнику повинні бути відсутні вияви дискримінації.
2.1.6. У е-підручнику повинні бути відсутні фахові помилки.
2.1.7. Представлення збалансованих думок щодо тем, які вивчаються,уникання в е-підручнику оціночних суджень,.

2.2.2. Виклад навчального матеріалу е-підручника повинен бути послідовним і логічним.
2.2.3. Змістове наповнення е-підручника повинно відповідативіковим особливостям учнів.
У е-підручнику повинні бути представлені актуальні відомості та дані, що відповідають досвіду, віковим особливостям та цікаві здобувачам освіти, для яких призначений е-підручник, а також приклади та ілюстративний матеріал, знайомі їм з реального життя.
2.2.4. Розміщення в е-підручникуілюстративного матеріалу, яксамостійного або додаткового джерела інформації, повинно бути доцільним та логічним.
2.2.5. Мова викладу навчального матеріалу повинна бути лаконічною, точною, чіткою, містити очевидні логічні зв’язки, з доступним лексичним наповненням, переважним використанням простих речень,не містити значної кількості складних синтаксичних конструкцій. 
2.2.6.Е-підручник повинен містити посилання на використані першоджерела чи джерела інформації.

2.3. Вимоги до зручності використання
2.3.1. Інтерфейс повинен бути цілісним та інтуїтивно зрозумілим, забезпечувати принципи близькості (пов’язані елементи розташовуються ближче, ніж не пов’язані) та подібності елементів. Елементи інтерфейсу, які використовується для однієї дії, не повинні використовуватися для іншої.
2.3.2. Дизайн е-підручника повинен забезпечувати концентрацію уваги користувача на головному. Фон сторінки не повинен відволікати від тексту і зображень.
2.3.3. Е-підручник повинен забезпечувати поінформованість користувача про те, який структурний елемент (сторінка, тема, тощо) відображається на екрані.
2.3.4. У е-підручнику повинні бути наявні чіткі інструкції з виконання завдань, а також зворотній зв’язок після виконання завдань (пропонуватись конкретні напрямки подальшого навчання).
2.3.5. У е-підручнику повинні бути наявні можливості збільшення розміру шрифту тексту та/або масштабу контенту.
2.3.6. У е-підручнику повинні бути наявні озвучення текстової інформації з можливістю включення/відключення звукового супроводу.
2.3.7. Інсталяція е-підручникаповинна бути зручною і легкою.
2.3.8. У е-підручнику повинна бути наявна інструкція користувача.

2.4. Технічні і функціональні вимоги
2.4.1. Е-підручник повинен:
забезпечувати можливість роботи на трьох чи більше найбільш поширених в Україні операційних системах, не менше, ніж дві з яких – для мобільних пристроїв;
підтримувати не менше двох, а для мобільних пристроїв – трьох останніх версій операційних систем.
2.4.2. Для використання е-підручника повинна бути забезпечена можливість його завантаження на пристрій користувача і роботи без подальшого доступу до Інтернет. Ця вимога повинна забезпечуватись для кожної операційної системи, можливість роботи на якій забезпечується е-підручником згідно з пунктом 2.4.1. цього розділу.
2.4.3. Е-підручник повинен передбачати розмежування доступу до його функціональних можливостей у залежності від категорій учасників освітнього процесу.
2.4.4. Повинна бути наявною можливість збору статистичної інформації щодо використання е-підручників, визначеної МОН.
2.4.5. У е-підручнику повинна бути забезпечена можливість для педагогічних працівників змінювати послідовність модулів, після чого аналогічні зміни відбуваються в е-підручниках пов’язаних користувачів.
2.4.6. У е-підручнику повинні бути наявні засоби навігації за його структурними одиницями (наприклад, зміст, предметний покажчик, іменний покажчик тощо).
2.4.7. У е-підручнику повинні бути інструменти для роботи з текстом (за наявності), утому числі, можливість робити нотатки, закладки, виділяти текст тощо, можливість пошуку за ключовими словами, а також  словник (словники).
2.4.8. У е-підручнику повинні бути наявні інтерактивні інструменти.
2.4.9. У е-підручнику повинен бути наявний мультимедійний контент.
2.4.10. У е-підручнику повинна бути забезпечена можливість перегляду відео- та аудіо-кліпів  безпотреби встановлення додаткових плагінів (додатків).
2.4.11. У е-підручнику повинні бути наявні функції переходу здобувачів освіти на створений МОН спеціальний інформаційний ресурс умережі Інтернет, для здійснення оцінювання відповідності результатів навчання обов’язковим результатам навчання, визначеним відповідним стандартом освіти та/або типовою освітньою чи навчальною програмою.

2.5. Вимоги щодо відповідності законодавству
2.5.1. Е-підручник повинен відповідативимогам Закону України «Про освіту», відповідних спеціальних законів у сфері освіти, законів України «Про авторські та суміжні права», «Про інформацію», «Про засади державної мовної політики», «Про захист персональних даних», «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні».

2.6.1. У е-підручнику повинні бути наявні основні відомості про е-підручник, а саме:
назва;
відомості про автора (авторів);
вихідні дані документа, яким надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (за наявності);
відомості про стандарт та/або типову освітню чи навчальну програму, відповідно до яких розроблено е-підручник;
знак охорони авторського права;
інформація про версію е-підручника (відповідно до пункту 1.10 цього Положення);
інформація про кількість та тривалість мультимедійних та інтерактивних елементів, що містяться у е-підручнику, в тому числі, аудіоматеріалів, зображень, відеоматеріалів, в тому числі анімаційних, 2-D, 3-D  моделей, карт (за наявності);
найменування, місцезнаходження й електронну адресу, телефон (факс) виробника е-підручника.
У е-підручнику, що виходить іншою мовою, ніж українська, зазначені у цьому пункті відомості зазначаються, окрім мови такого е-підручника, також українською мовою.

Красноградський коледж КЗ "ХГПА" ХОР. Фото Ю. Дем'яника з сайту Калейдоскоп Кліо

Немає коментарів:

Дописати коментар